Wednesday, November 12, 2008

Leidenschaft / Passion


Tree Climbers

Das Wortstamm von "Leidenschaft" ist Leiden. Vielleicht fragst du dich, warum ich mich heute mit diesem Wort beschaeftige. Das hat mit meinem Haufen Arbeit zu tun. Ich habe einen langen Abend vor mir und werde auch am Wochenende arbeiten muessen. Das ist Leiden pur.
Das obige Bild uebrigens ist von zwei Maennern, die Weihnachtslichter in den Baeumen haengen.
================

The word passion actually means suffering. You can see the root of this word much better in German because the word suffering is incorporated in the word for passion.
For instance, in Germany one little town called Oberammergau in Bavaria holds annual passion plays, which portray Jesus' suffering when he was crucified.

The picture above is of two men who are stringing Xmas lights in the trees. Yes, it's that time of year again when the holiday season sneaks up on us.

No comments:

Labels